Straty PKP i modernizacje na trasie Przemyśl-Szczecin

W stosunku do poprzedniego roku, z usług PKP w tym roku skorzystało aż ponad dwa miliony mniej pasażerów, mimo iż prezes spółki zapowiadał zwiększenie ruchu pasażerów o pięć milionów. Jeśli chodzi o realne straty, jest to ponad 100 milionów złotych. Wyniki te opublikował Urząd Transportu Kolejowego.
Nie powstały jednak badania potwierdzające, co się stało z tymi dwoma milionami pasażerów – czy przesiedli się na inny środek transportu, czy raczej zaczęli korzystać z usług innej niż PKP Intercity firmy.
Trudna sytuacja sprawia, że PKP chce ratować się potencjalnymi zyskami w przyszłym roku. Wtedy zakończy się wiele prac modernizacyjnych, co doprowadzić ma do krótszego czasu podróżowania. Poza tym przełomem ma być uruchomienie połączeń przy użyciu składów Pendolino, co ma się stać w grudniu przyszłego roku.
Do tego przyciągnąć ma ludzi modernizacja ponad 200 wagonów na trasie Szczecin-Przemyśl. PKP ratuje się dbając lepiej o obsługę klientów czy premiując zakup biletów z wyprzedzeniem.